Rosszat sejtettem, amikor bevezették.
Kedvenc áruházamban az eladók fején úgy egy éve megjelent a headset, amelyen egymással kommunikáltak; nyilván azért kötelezték e tárgy viselésére a dolgozókat, mert így nem kell végigüvölteni a boltot, hogy például:
– MARIKA, MENNYI A MATRICÁS KÖRTE KÓDJA???
Nem, most már nem kell kiabálni – csak elegánsan beleszól a pénztárosnő a kis mikrofonjába, és a fülében már hallja is a választ. Nem is lenne semmi gondom, ha a párbeszédnek itt vége lenne. De nincs. Miközben a pénztárosnő leolvassa az általam vásárolt termékek kódját, és én ott állok tőle fél méterre, a következőket mondja:
– Aha, már nagyon. (Kis szünet) Dehogyis, utálom, mint a sz@rt. (Kis szünet). Jaja, mennék már a francba haza. (Kis szünet) Jó lenne, de jönnek egyfolytában. (Kis szünet) Tizenkettőezernégyszázhatvan.
– Ja, bocs – mondom, amikor rájövök, hogy ez már nekem szólt -, nem akartam ám zavarni.
– Jaj, dehogy – nevetgél, miközben visszaad, majd széles mosollyal odabiggyeszti – legyen szép napod.
Most higgyem el?Volt már, hogy fizetéskor megmondtam a pénztárosnőnek, hogy nagyon zavar, hogy nem tudom, éppen hozzám beszél-e, vagy sem. Volt, hogy vicces próbáltam lenni, és belefolytam a beszélgetésbe, hogy vegye már észre magát. Semmi. Egyszerűen nem értem, miért nem érzik, mennyire sértő és megalázó az a viselkedés, hogy miközben én – vagy egy másik vevő – ott állok előtte, hogy fizessek, ő mással beszél – ráadásul úgy, hogy ez nem is mindig egyértelmű.
Engem ez, bevallom, mélységesen felháborít, és ott tartok, hogy a jövőben nem fogok a Lidl-be menni. A gyerekeim már minden egyes közös vásárlás előtt megígértetik velem, hogy anya, ugye nem szólsz be a pénztárosnak, ha headsetezik, de hát hogy ígérjem meg, ha egyszer úgy érzem, nem mehetek el mellette szó nélkül, hogy semmibe vesznek, levegőnek néznek, csak arra a pár pillanatra kapcsol be a jelenlétébe a pénztáros, amíg elveszi a pénzt, és visszaad. Sem előtte, sem utána nem létezem számára – pedig tíz éve járok ebbe az üzletbe, legtöbbjüket név szerint ismerem, és a fülhallgatós korszak előtt még beszélgetni is szoktunk.
Kedves, kedves lidl-es dolgozók, kérlek, gondoljatok bele a mi, azaz a vevők helyzetébe, képzeljétek el magatokat fordított szituációban! Higgyétek el, hogy nem esne jól. És ha levenni nem lehet azt a fülest, hát akkor csak addig kapcsoljátok be, amíg tényleg szükséges a működése.
Légyszi.
______________________________________
Ha nem szeretnél lemaradni az újabb bejegyzésekről, iratkozz fel a hírlevelemre a jobb oldali sáv tetején található "Blogkövetés" ablakban.
Ó, és gyere a Facebookra is! Beszélgetni, lájkolni, nézegetni... Csatlakozhatsz hozzám az Instagramon is.
Ha tetszett, amit olvastál, oszd meg az alábbi gombok segítségével. Köszönöm:-)
Én is úgy érzem, hogy illetlenség amit csinálnak, különösen, ha pénztárban ülnek, valakivel beszélnek, miközben esetleg emiatt nem figyelnek oda, mit húznak le. (Sajna volt már erre is példa.)
Illetlenség, tényleg és zavaró, ahogy használják ezt a készüléket. De!!! Ez Magyarországon van, magyar dolgozók, akik erre használhatják a készüléket. Nálunk is van Lidl, de, semmi ilyesmit nem tapasztalunk… Sajnos, a saját nemzetem népeit kell kicsit regulázni (rendbe szedni)..
Én meg már azt hittem csak nekem tűnt fel! Soha nem azért használják mert valamit nem tudnak, hanem dumcsiznak egymással. Viszont érdekes, mert amikor kell nekik a főpénztáros vagy csoportvezető akkor kiabálnak neki hagyományos módon.
Engem is zavar. Volt hogy kérdeztem valamit a boltban dolgozó hölgytől, és nem igazán tudtam, hogy a válasz nekem, szólt, vegy nem. Nekem is az az érzésem, hogy mint ha semmibe vennének.
Sajnos kötelező felvenni. A felvetés egyébként teljesen jogos. Van, hogy kollégával beszélek face to face, majd hirtelen a semmibe révedő tekintettel elkezd valaki mással beszélni a fülesbe. Az is rettenetesen zavar, amikor fontos kérdésem van (pl a matricás körte kódja) és nem tudok szóhoz jutni, mert valaki épp sztoriban van és mindenki azon röhög. A legjobb pedig az, amikor a kasszában éppen 20 ezresből adok vissza a vevőnek, mialatt a főnök azonnali választ vár a kérdésére, miközben valaki a hátam mögött megkérdezi, hogy van e a raktárban még banán.
Részben egyet értek hogy zavaró meg sértő és hasonlók. DE!!! Akkor mit kéne tenni azzal a rengeteg elmebeteggel akik elvileg vásárlók, de a pénztárnál sem tudnak legyógyulni a telefonjukról? Kidobni őket a boltból? Képen vágni egy vasdoronggal? Mert ez is gyakori, azokban a boltokban is, ahol az eladó a vevővel foglalkozna, de az nem figyel, mert épp kitárgyal valakit.
Kedves János, az a vevő, aki ezt csinálja, vélhetően faragatlan, és saját magát minősíti. A pénztáros viselkedése viszont az egész áruházat.
Nem, a vevő nem csak magát minősíti. A szüleit, mert nem tanították jó modorra, a gyerekeit, mert őket sem fogja. Az ismerőseit, mert nem szóltak még rá. És a sorban mögötte állót illeti dicséret, mert nem kevert le neki egy nagyot hogy vagy tedd le azt a vackot, vagy lenyomom a torkodon, hogy haladjon a sor, ne tizenötször kelljen elmondani hogy HÚZZÁL MÁR TOVÁBB TE GE… És igen. ha az eladó beszél lehet azért teszi, mert máshogy már nem tudja elviselni a sok idiótát, aki azt hiszi magáról hogy ő a király, mert be ment vásárolni. A boltos sem rabszolga, nem kéne elviselni az agyhalott idióták seregét akikkel nap mint nap találkozik. Viszont mégis el kell viselnie. Ha így teszi, tegye így. Ha nem tetszik, menj a CBA-ba vásárolni és fizess többet, ott majd beszélgetés nélkül szarnak rád.
Szívemből szóltál! Kicsit meg kéne nézni a másik oldalt is emberek! Az eladók meg nem azért vannak ott, hogy veled beszélgessenek! Van elég bajuk!
Na ez az ami nincs így,inkább érzek egyfajta rosszindulatot mint realitást! Szegeden 2 Lidl is van egyikben sem ez a gyakorlat annál is inkább mivel ott dolgozó volt tanítványaim elmondása szerint ők maguk sem szeretik pláne nyáron, egy szükséges rossznak tartják ,nem jókedvükben van a fejükön.Minden bizonnyal előfordulhat kirivó eset,de általános tendenciaként nem kellene jellemezni!
Én elég kekec vagyok, de még nem tapasztaltam az elfogadhatóbbnál súlyosabb példát ez ügyben. De a kifogásoltak oda-vissza igazak! A vásárló, mikor a pénztárhoz kerül, fejezze már be a hosszú mondókáját és figyeljen a pénztárosra ugyanúgy, mint ahogy Ő is megköveteli (jogosan) a figyelmet.
Nem igaz, hogy ügyintézés, fizetés, orvosi rendelés, stb… alatt csak pofázni lehet.
Igen hívtak engem is a fenti akciók közben.
Kinyomom, visszahívom, ha meg beszélünk, akkor befejezem a beszélgetést. Talán a szerves kémia helyett illemtant kellene oktatni az iskolában.
Jó napot!
Én meg azt szeretném kérni,hogy a kedves Lidl-ös vásárló gondolja bele magát a mi helyzetünkbe!!!! Nekünk lassan már levegőt venni se szabad,de a kedves vásárlók részéről meg minden nemű megnyilvánulást le kell nyelni!Kicsit azért gondolkodjanak már el magukon,mi mikor indíthatunk petíciókat hogy mit szeretnénk??? Mondjuk ha hozzám szólsz,talán köszönj,ne engem hordj le a sárgaföldig mert Te nem kapsz meg valamit,ha Te az egész kasszázás alatt telefonálsz az se baj,mert Te vagy a vásárló,bocs.Nem lehet pakolni a boltban,nem lehet felmosni,mert Te nem tudsz vásárolni,szegény vásárló,egy pokol nekik a vásárlás,majd ha ráérek megsajnállak mindannyiótokat!!!
A headset-re meg visszatérve,van aki tudja használni kultúráltan,van aki nem sajnos.
10 vásárlóból meg max három normális vásárló van,a többi meg felsőbbrendű lénynek érzi magát,az eladóval szemben.Ezen kellene elgondolkodni!
Igazán nem értem a felháborodást. Akkor, ha a polcot pakoló munkást semmibe veszi az ember és még ő kéri ki magának, hogy miért akkor mossa fel a földet valamelyik alkalmazott, amikor ő épp abban a sorban akar valamit levenni a polcról miért kellene a pénztárnál hasraesni azért, hogy fizetni kíván a kedves vásárló? Meglehet, hogy a pénztárosnak már az X-edik órája tart a munkaideje, vagy épp pocsék napja van és ha már a kollégájához szólt, elengednek egymásközt pár gondolatot is, mivel valószínüleg a kolléga megérti miért akar minnél hamarabb otthon lenni. Van ilyen. Az a gondolkodásmód nem tetszik, hogy folyton mindenki elvárja, hogy Őt kivételes elbánásban részesítsék. Mert Ő a vásárló, az ügyfél, a beteg. Az egészségügyben is hasonlóan sok rosszalló beszólást kapunk csak azért, mert lehet épp nem azonnal vizsgálják meg. És még az ápolók a mocskok mert ugyebár hallani, hogy valahol hátul “azok megint esznek, kávéznak, mittomén”. A kölcsönös tiszteletet sajnos sehol nincs megadva és még a saját és társaik idejét is húzzák. Az üzletben a potya hisztivel, a korházban meg azzal, hogy még a személyes iratokat se képesek idejében előkotorni, mert minek azt.
Kötelező e fel venni vagy sem ,azt a boltvezető dönti el ,tekintve hogy nem is jut minden dolgozónak. Egyébként teljes mértékben egyet értek, hogy idegesítő, viszont nem mellékesen a kasszában nem is lehetne használni hivatalosan ,max annyi ideig míg kérdezel egy egy kódot.
A legmesszebbmenőkig egyetértek:-)