Mai Móni

Tedd rendbe az otthoni irodát! – 20 napos, 4. nap

Nos, ahogy haladunk, előjönnek olyan kérdések, amelyek eddig nem: hogy egy-egy napon túl sok időt vesz igénybe az elvégzendő munka, és ezt az, aki este 7-kor ér haza, és még várnak rá a gyerekek, a vacsora, nem tudja elvégezni.

Ez így van.

Ez a program azoknak való, akik

– 20 napon keresztül naponta kb. két órát rá tudnak szánni arra, hogy alapos takarításban részesítsék az otthonukat

– utálják az egésznapos takarítást (hétvégén reggeltől estig)

– szeretik, ha van valamiféle iránymutatás, ami mentén haladhatnak

– szeretik, ha a takarításra szánt idő alatt nem egyhangú munkát kell végezni (pl. egy napon keresztül nem csak ablakpucolás van).

Nem való azoknak, akik

– hétközben nem tudnak ilyesmire időt szakítani (meg tudom érteni, a nyáron én sem tudtam)

– megvan a saját, jól bevált rendszerük

– inkább egyhuzamban nyomják a munkát a szabadnapjukon, mert nem szeretik elaprózni a feladatokat (ezt is teljesen megértem, habitus kérdése).

Tehát, ha jól emlékszem, negyedszer megyünk végig együtt ezen a húsz napon, van, akinek működik, akinek pedig nem, annak valószínűleg más rendszer való, nem ez. De nincs ezzel semmi baj.

Ezek fényében jöhet a negyedik napra előirányzott feladatcsoport. És ne feledjétek, küldjetek előtte-utána fotókat!

blog7A munkalap letöltéséhez kattints ide!

A takarítást illetően ezen a napon a padlók lesznek soron – ehhez először szedjünk fel minden elhagyott holmit, ottfelejtett játékot… Porszívózzunk fel, a sarkokban, megbújó résekben is, majd mossuk fel a járólapot, parkettát/laminált padlót. Azt hiszem, ehhez sok okosságot nem tudunk hozzátenni, legfeljebb annyit, amit induláskor már elmondtam: jól dolgozni jó eszközökkel lehet, sok-sok időt és bosszúságot megtakaríthatsz, ha a felmosód, a porszívód jó.

A zűrzavar felszámolása az otthoni irodában – van, akinek ez csak egy kis sarok, másnak külön szoba; itt most kifejezetten az íróasztalra, illetve a hozzátartozó polcokra gondolok. Dobj ki mindent, ami nem kell, ami megmarad, helyezd el iratrendezőkben, dobozokban témák szerint. Távolíts el mindent, ami nem tartozik oda – a gyerekek otthagyott holmijait, ceruzáit, játékokat. Szortírozd a névjegykártyákat, általában nincs szükség rájuk, hiszen a fontos telefonszámokat az ember elmenti magának. Töröld le az asztalt és a számítógép elemeit – különös tekintettel a billentyűzetre – egyszer valahol azt olvastam, hogy általában több baktérium tanyázik egy klaviatúrán, mint egy wc-ülőkén. Úgyhogy, vagy ecetes, vagy fertőtlenítős mikroszálas kendővel vedd kezelésbe a billentyűket.

A monitort nem szabad savas tisztítószerrel, úgyhogy ahhoz használj speciális kendőt, vagy monitortisztító folyadékot.

Tedd otthonossá ezt a munkahelyet is, egy-egy családi fotóval, kis virággal, legyen olyan hely, ahol jól érzed magad. Mint mondjuk ez itt:

home officeCsak öt perc – sokszor megfogadtad, hogy legközelebb leiratkozol egy-egy hírlevélről? Itt az ideje, hogy az összeset lemondd, amit eddig olvasatlanul kukáztál!

<< Az előző nap feladatai

A következő, 5. nap>>

 

______________________________________

Ha nem szeretnél lemaradni az újabb bejegyzésekről, iratkozz fel a hírlevelemre a jobb oldali sáv tetején található "Blogkövetés" ablakban.

Ó, és gyere a Facebookra is! Beszélgetni, lájkolni, nézegetni... Csatlakozhatsz hozzám az Instagramon is.

Ha tetszett, amit olvastál, oszd meg az alábbi gombok segítségével. Köszönöm:-)

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!