Májusban, fellelkesedvén a blogokon elszaporodott házi készítésű fagyicsodák láttán, hosszas mérlegelés után vettem egy használt kompresszoros fagyigépet a Vaterán.
Előzetesen körbejártam a témát, megismerkedtem a gépek két fajtájával – mert ugye, van az, amelyiknek a belsejét gyakorlatilag a fagyasztóban kell tartani ahhoz, hogy csak úgy hirtelen, amikor kedvünk tartja, nekiállhassunk fagyit barkácsolni – és ez a fajta már 8000 forinttól beszerezhető. Aztán van a kompresszoros, ami egy kis fagyasztóval veszi körbe ezt az edényt, így bekapcsolás után néhány perccel már mínusz fokokat produkál a tartályban. Ennek az ára 60.000 forintnál indul.
Namost, én 25 ezret adtam ezért az Elin Gelato Chef 2000 márkájú gépért, és boldogan vettem át a futártól, majd rohantam fagyit gyártani. Lelki szemeim előtt megjelentek fantasztikus majdani kreálmányaim, a szebbnél szebb fagyis posztok, gyermekeim elégedett sóhajai, Apa elismerő pillantásai, amelyek azt súgják, “tudtam drágám, hogy érdemes volt kifizetni ezért a gépért azt a pénzt!”
No, kerestem egy szimpatikus receptet, gyártottam fagyialapot, lehűtöttem, beleöntöttem a tartályba, és elindítottam a masinát. Eltelt félóra, majd egy is, de fagyásnak jelét sem mutatta a leendő eperfagyi. Eltelt még egy óra, és ekkor már komolyan aggódtam. Kényszerűségből manuális üzemmódba váltottam, vagyis a masszát a fagyasztóba tettem, vagy hat alkalommal félóránként átkevertem botmixerrel. Felhívtam az eladót; hüledezett ő is, mint mondta, úgy negyven perc alatt készen voltak a fagyik, amikor ők még használták a gépet, bár az is igaz, tette hozzá, hogy az elmúlt öt évben csak a szekrényben állt a készülék. A történethez hozzá tartozik, hogy valahányszor hívtam, az eladó nagyon kedves, készséges és segítőkész volt, többször visszahívott, ha épp nem tudtam elérni.
Nna, irány a szerelő. Az egyik keszthelyi fagyizó különbejáratú karbantartójához került a gép, aki két hétig rá sem nézett, majd annyit mondott, lehet, hogy a gáz kevés benne, de neki ez a fajta nincs. Vigyem el egy hagyományos háztartási gépszerelőhöz.
Elvittem egy profi hűtőgépeshez. Két nap múlva hívott: a gép hűtőrendszere elöregedett, sajnos, nincs mit tenni. Kuka. “Egyébként adott érte pénzt?” – döfte a kést a szívembe.
Azóta próbálom elérni az eladót, de a telefont nem veszi fel, az e-mailemre eddig nem válaszolt. Még bízom benne, hogy csak nyaral…
Aki okos, és tud a más kárán tanulni, az most vonja le a megfelelő következtetéseket. Én pedig egyelőre lemondok a saját készítésű fagyikról.
______________________________________
Ha nem szeretnél lemaradni az újabb bejegyzésekről, iratkozz fel a hírlevelemre a jobb oldali sáv tetején található "Blogkövetés" ablakban.
Ó, és gyere a Facebookra is! Beszélgetni, lájkolni, nézegetni... Csatlakozhatsz hozzám az Instagramon is.
Ha tetszett, amit olvastál, oszd meg az alábbi gombok segítségével. Köszönöm:-)
Hát ha ennyire készséges volt, akkor talán tényleg csak nyaral. Reméljük…..
Ez nagyon bosszantó… sajnos ez a baj a használtan vásárlással… zsákbamacska. Nagyon jól is járhat az ember, de sajnos pórul is.Azért remélem, nem ment el a kedved teljesen a fagyikészítéstől!?
Drukkolok Neked, hogy elérd XXXXXX(ÚJ CSURI)
Nagyon sajnálom!!!!!Sajnos az én első fagyigépem (szinten Vateráról) is kukában végezte…igaz, volt néhány közepesen sikeres köre előtte. A mostani Kitchen Aid viszont ász! Igaz be kell tenni a fagyasztóba a tartályt, de az 2 literes, így azokat az egy liternyi masszákat nagyon hamar csodás fagyivá varázsolja, amiket én beleteszek.
Köszi az együttérzést…Millie, irigyellek azért a Kitchen Aid-ért!
Húúú, Móni, nem is tudom, téged sajnáljalak-e jobban, vagy a gyerekeket. 🙁
Engem, engem…!:)A gyerekek így is megkapják a fagyiadagjukat…
Jól értem, tudod ki az eladó?A gép pedig használt volt? Egyértelmű, hogy ki kellett volna próbálnia, mielőtt eladja. Pénzt visszakérni?
Én is vateráztam,csak olcsóbban.5000-ért új gépet vettem,ami isteni finom fagyit “csinált”,amíg le nem esett a mosogató széléről:((majd egy hét után)Természetesen nem árultam el,mivel a család már akkor morgott érte,amikor jeleztem,hogy licitálok.Persze,most várják a fagyit,így kénytelen vagyok csalni,jobb napokon kézzel kavarcolom,rosszabbakon a jégkrémes dobozból mentem át otthoni műanyagtálba.Közben meg várom a csodát,ugyanis elvittem egy tv műszerészhez,hogy kukkantson bele,hátha meg lehet javítani.(felénk nincs háztartási-gépszerelő)Sajnos már nem kínálnak ilyen olcsón a vaterán:(Kár,hogy ilyen gerinctelen az eladó,félő,hogy buktad a pénzt!
Hát, Szazala, azért ez komoly erőfeszítés lehet… Én még nem mondanám, hogy szélhámos az eladó, és persze, az a célom, hogy visszacsináljuk az adás-vételt. Vagy becserélném nála egy biciklire, láttam, hogy azt is árul.Ha meg bukom a pénzt… háát, buktam már többet is.
Legalább írjál róla szörnyű értékelést! :o)
Hihetetlenül sajnálom, ez nagyon bosszantó! Ez itt a reklám helye lesz: ízbolygónál nagyon egyszerű és finom recepteket találtam. Vadászom a jégkrémkészítő cuccra, ha sikerült kiderítenem, hogy hol kapható, megírom.Mackómama
Köszi!
Egy online árulós ismerős mondta, hogy fel kell jelentened a vateránál, mert ők visszaszerzik neked az árát és eljárást indítanak az eladó ellen. Ha pedig nem, akkor a mobilszáma és a csomagoláson levő címe alapján Te is feljelentheted.Persze, csak, ha akarod.
Köszi, Altair. Még egy kis türelmi időt adtam neki, de ha pár napon belül nem jelentkezik, valamit intézkedem.
és mi lett végül az eladóval?