Mai Móni

Lefogyok

Be kell ismernem előttetek, hogy mindenféle korábbi fogadkozásom ellenére nem sikerült nagy reformokat végrehajtanom táplálkozásomban, ennek elsősorban jelenlegi fő foglalkozásom az oka. Cukrász vagyok, mit tegyek? Muszáj kóstolnom, új sütiket kitalálom, kipróbálnom, és hát kóstolás nélkül hogy is mondhatnám meg, jó-e vagy sem? Valakinek mondtam ezt a múltkor, nagyokat nevetett, hogy hű, de sajnál, én… Tovább »

“Alig eszem, mégsem fogyok”

Nagyjából egy éve indult itt a blogon a “Kérdezz Beától!” rovat, amelynek keretében életmód-tanácsadó, személyi edző barátnőmtől kaphattak válaszokat azok, akik éltek ezzel a lehetőséggel. Kisebb kihagyás után újabb kérdés érkezett, méghozzá az egyszer már elhangzott “alig eszem, mégsem fogyok” problematikát firtatva. Íme a kérdés és a válasz. Kedves Bea! Alig eszem, és mégsem fogyok…. Tovább »

Ha már hízni nem akarsz: citromos-mákos paleo süti

Készítettem egy új paleo sütit mindazoknak, akik nem akarnak liszteset, cukrosat, tejeset enni bármilyen okból, ugyanakkor vágynak valami édességre. Ha valaki testsúlycsökkentő céllal diétázik, beiktathat időnként egy-egy szeletet, de az egész tortát azért ne egye meg maga.   Hozzávalók a diós tortalaphoz: 4 tojás 4 ek nyírfacukor 18 dkg darált dió   A mákos réteghez:… Tovább »

Top 10 diétás étel

Fitness edző ismerősöm mondta, hogy januárban a legmagasabb az edzőtermek látogatottsága, a karácsony utáni sokk (te jó ég, hogy meghíztam), aztán az újévi fogadalmak (ebben az évben lefogyok/mozgok rendszeresen) behajtják a kuncsaftokat, akik zöme aztán április-májusra le is morzsolódik, de nyáron aztán már egész biztosan. Nos, az alábbiakban a kedvenc diétás fogásaimat találjátok. Diétás alatt… Tovább »

Paleo csokitorta

Hát, ez korszakalkotó. Ez a csokikrém felejthetetlen. És ha ezerszer megkóstolom, akkor sem jövök rá, hogy avokádóból van. Fontos, hogy puha avokádót használjunk, csak annak van jó íze. Az alábbi mennyiségek 26 centis tortaformához szükségesek. Hozzávalók az alaphoz: 20 dkg darált mandula (blansírozott a legjobb) 5 dkg kókuszzsír 2 ek víz   A csokikrémhez: 4… Tovább »

Vasarely meggyes paleo (süti)

Valahol a cukrászat és a képzőművészet határmezsgyéjén bújik meg szolidan ez az alkotás; az a legszebb benne, hogy sohasem lesz ugyanolyan, mint az előzőek. Nemcsak finom, hanem játszani is lehet vele; hogy a csíkok mennyire sikerülnek jól, függ attól, hogy a két massza sűrűsége mennyire tér el egymástól, a sűrűbb elnyomja a hígabbat. A fenti… Tovább »

Diétás ebéd vagy vacsora: zöldséges sertésragu édesburgonyával

Az édesburgonya – lánykori nevén batáta – a diétázók, cukorbetegek barátja: glikémiás indexe alacsony, ezért testsúlycsökkentő célú étrendben is bátran alkalmazhatjuk. Felhasználása sokrétű, a burgonyához hasonló, bár, amint a neve is mutatja, ez édes, tehát a végeredmény más lesz, mint a krumpli esetében. Érdemes kísérletezni vele, bár tény, hogy nem olcsó: a minap 600 forint/kg… Tovább »

Őrült diéták – II. rész

Folytatom az őrült diéták bemutatását. Íme. Bujaság ellen Graham keksz Sylvester Graham (1794-1851) a hetednapi adventista egyház lelkésze volt egy olyan korszakban, amikor ezen egyházon belül a táplálkozási és életvezetési reformok minden korábbinál sokkal hangsúlyosabbakká váltak. A mozgalomnak azonban elsősorban nem az egészség megőrzése volt a célja, hanem a bujaság visszaszorítása. Graham azt hirdette ugyanis,… Tovább »

Karcsúsító vacsora: sült gyökérzöldségek diós pestóval

Mielőtt folytatom az őrült diéták bemutatását, az alacsony glikémiás indexű étrendhez szeretnék ötletet adni. Meg kell azonban jegyeznem (és ez itt a továbbképzés a GI témakörében), hogy a glikémiás index mellett szerepel egy másik érték, ez pedig a glikémiás telítettség (GL). Ez arról tájékoztat, mekkora összcukorterhelést jelent az adott táplálék elfogyasztása, vagyis mennyire lesz tartós… Tovább »

Őrült diéták – I. rész

Bár mindig azt halljuk, hogy az elhízás korunk nagy problémája, a súlyfelesleg időkön átívelő bökkenő, ami bizonyos kultúrákban lehet ugyan kívánatos, de többnyire nem az. Őrült diéták pedig mindig is voltak, vannak, lesznek. Nézzük, a történelem folyamán milyen ötletekkel rukkoltak elő őseink, hogy lehetőleg mozgás nélkül megszabaduljanak a pluszkilóktól. 1. Hódító Vilmos és az alkohol-diéta… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!